- Col·lecció:
- 02. Lex
- Mides:
- 17x24
- Pàginas:
- 302 Pàginas
- Idioma:
- Castellà i anglès
- Enquadernació:
- Rústica
- ISBN:
- 978-84-15663-55-3
- Preu (IVA inclòs):
-
Llibre : 39€
En l'actualitat, les tecnologies de la informació i la comunicació
(TIC) són presents en la nostra societat abastant pràcticament
tots els àmbits. També el de la docència, ja que les tecnologies de
la informació i la comunicació s'han convertit en un element
clau al qual les universitats no poden donar l'esquena. A més,
per als nostres estudiants les TIC són quelcom inherent al seu ADN, per la qual
que resulta convenient dissenyar noves metodologies i recursos en
aquesta línia per a un millor aprenentatge. p>
Els escenaris que es dibuixen per la introducció de les TIC a la
docència del Dret, poden ajudar a convertir l'ensenyament en
alguna cosa més pràctic i interactiu, que motivi els estudiants i que es
centri en les activitats per a un major i millor aprenentatge (fl ipped
classroom, utilització del vídeo com a recurs educatiu, nous entorns
virtuals d'aprenentatge ...). A més, permeten la reproducció
o simulació d'escenaris reals i la formació en competències en
entorns que permeten la incorporació de nous formats d'aprenentatge
(Second life ...). P>
Tots aquests aspectes han estat objecte de re? exió en la VII Jornada de
Docència del Dret i Tecnologies de la Informació i la Comunicació,
organitzades pels Estudis de Dret i Ciència Política de la
Universitat Oberta de Catalunya i la present obra recull el conjunt
de les comunicacions acceptades que van ser presentades per professors
de diverses universitats. Durant les set edicions d'aquesta
jornada, s'ha pretès impulsar la millora de l'activitat docent
a través de la discussió de bones pràctiques en l'ús de les tecnologies
en el procés d'ensenyament / aprenentatge del Dret.
Planificación de la docencia a través de las TIC
Trivialius: un ejemplo de flipped class room para estudiar jugando
La integración de las TIC en un proyecto flipped learning: intervención sobre la motivación del alumnado y sobre la organización docente
Aproximación a la enseñanza del derecho en entornos virtuales de aprendizaje: especial mención al caso de second life
La utilización del vídeo como recurso de aprendizaje: tres experiencias concretas en los estudios de derecho y ciencia política de la UOC
La clase invertida en la docencia en derecho
La introducción de las FAQ como herramienta de éxito en la planificación de la docencia
Metodologías para la docencia de asignaturas en inglés en el grado en Derecho: diseño de una unidad de aprendizaje
La promoción profesional en las organizaciones internacionales y las TIC
Teledocencia en derecho tributario, experiencia en uso de Adoba Conect
Diseño de casos prácticos jurídicos basados en series de animación: una innovación docente con soporte audiovisual
La innovación de los métodos de enseñanza del derecho mediante las TIC
Uso responsable de dispositivos móviles como técnica de innovación docente para el aprendizaje práctico del derecho
MOOc sobre financiación directa del estado a las confesiones religiosas
Plataformas virtuales y evaluación de los aprendizajes
Rúbrica y portafolio digital como herramientas de apoyo y evaluación de competencias en las exposiciones orales en ciencias sociales
Reflexiones sobre la necesidad de sensibilización y formación en el uso de las TICs desde la honestidad académica
eTaller de habilidades jurídicas informacionales para alumnos de grado
Cursos MOOC en Historia del derecho: una nueva forma de entender la enseñanza universitaria
Las actividades formativas transversales comunes en los nuevos programas de doctorado de la Universidad de Alicante: docencia virtual y evaluación del aprendizaje
Formación práctica del Derecho y TIC
Los alumnos de derecho ante situaciones jurídico-reales: las TICS como plataforma de docencia
La implementación de un nuevo entorno virtual de aprendizaje: la nueva aula
Aspectos positivos y negativos del uso de las plataformas virtuales en la enseñanza presencial
El aprendizaje del derecho espacial a través de los contenidos de un blog interactivo: una propuesta de futuro
Herramientas de trabajo colaborativo
Team Quiz Law
Los mapas conceptuales: metodología de aprendizaje cooperativo
La enseñanza del derecho administrativo y la buena administración bajo un nuevo modelo de comunicación docente a través del smartphone
Ana María Delgado García
Ignasi Beltran de Heredia Ruiz (Coords.)
Alberto Carrio Sampedro
Lorena Ramírez Ludeña
Esther Carrizosa Prieto
Daniel Casas Agudo
Ignasi Beltran De Heredia Ruiz
Marc Vilalta Reixach
Irene Rovira Ferrer
Amparo Esteve-Segarra
Maria Font i Mas
Diana Marín Consarnau
Ana María Lópaz Pérez
Carmela Pérez Bernárdez
Teresa Pontón Aricha
Francisca Ramón Fernández
Vicente Cabedo Mallol
María Emilia Casar Furió
Vicent Giménez
Chornet, Juan Vicente Oltra Gutiérrez
Joan Ridao Martín
Catalina Ruiz-Rico Ruiz
Fernando Santamaría Lambás
Susana Alonso Bonis
Ruth Abril Stoffels
Ana María De la Encarnación
Elena Juaristi Besalduch
Teresa Dicenta Moreno
Patricia Mesanza Costa
Yolanda Gamarra Chopo
José Antonio Pérez Juan
Sara Moreno Tejada
Aurora Ribes Ribes
Antonia Paniza Fullana
Belén Ferrer Tapia
Mª Belén Aige Mut
Ana María Delgado García
Rafael Oliver Cuello
Eva Patricia Gil Rodríguez
Manuel Guerra Reguera
Francisca Ramón Fernández
César Cierco Seira
Laura Salamero Teixidó
María Elena Cobas Cobiella
Alfonso Ortega Giménez
Sara Sistero Ródenas