El progressiu i accelerat avanç tecnològic i l'expansió paral·lela
de les xarxes socials, sens dubte està modelant el comportament
social. La formació i l'aprenentatge en la seva concepció més generalitzada,
no només no queden exempts d'aquest fenomen sinó que s'estan
convertint en els aliats imprescindibles per a possibilitar el trànsit
cap a un nou paradigma social.
L'estudi del Dret també està immers en aquest procés. les
metodologies d'aprenentatge estan sent objecte de reformulació,
perquè l'avanç tecnològic ho posibilitay també perquè les noves
generacions així ho exigeixen. p>
Sens dubte, estem sent testimonis d'una revolució en potència i, per
això, la particularitat del procés és que ens trobem en un estadi
de replantejament permanent dels continguts, metodologies i
objectius associats a l'aprenentatge de la ciència jurídica. p>
Els Estudis de Dret i Ciència Política de la Universitat Oberta
de Catalunya (UOC) han estat particularment interessats en aquest
procés de canvi i organitzen des de fa alguns anys la Jornada
de Docència del Dret i les tecnologies de la informació i la
comunicació. Aquesta obra, recull les experiències docents
i bones pràctiques i re? reflexions pedagògiques analitzades durant la
Jornada que el 2015 ha arribat a la seva sisena edició.
Planificación de la docencia a través de las TIC
El uso de las TIC en el asesoramiento de primer curso de grado
La protección de la propiedad intelectual y la docencia universitaria: implicaciones de la entrada en vigor de la Ley 21/2014
Innovación y la mejora en la docencia y la investigación en derecho internacional privado
Las distintas modalidades tutoriales impartidas mediante la utilización de las TIC en la UNED: las funciones del profesor-tutor ante este nuevo marco docente y discente
Plataformas virtuales y evaluación de los aprendizajes
Los foros y los chats como estrategia de acompañamiento durante el estudio de un examen
Legislación histórica en red (LegisHca) una herramienta para la docencia en Historia del derecho
Video-exámenes: las nuevas tecnologías aplicadas a la evaluación a distancia en e-learning
Moodle: la regeneración de las estrategias de enseñanza y aprendizaje a través de esta plataforma virtual
La fase instrumental del aprendizaje en la docencia virtual
Herramientas de trabajo colaborativo
El desarrollo de las competencias de negociación, liderazgo y trabajo en equipo en el máster universitario de fiscalidad de la UOC
Las herramientas colaborativas y las NNTT en la enseñanza del derecho del trabajo: un ejercicio práctico
Formación práctica del Derecho y TIC
Alumnos primerizos del grado en Derecho: acciones para el incremento de su rendimiento
Innovación docente y TIC
Docencia de Twhistoria del derecho: @UsatgesUpf
Un nuevo ecosistema de la información jurídica: repercusiones para la enseñanza del derecho
Análisis de artículos doctrinales jurídicos a través de plataformas de docencia virtual: problemas legales y cuestiones metodológicas
Encarnación Abad Arenas
Profesora-Tutora del Centro Asociado UNED de Nou Barris
Farah Amaadachou Kaddur
Profesora Doctora de Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social en Universidad de Granada
Joan Balcells Padullés
Profesor de Ciencia Política en los Estudios de Derecho y Ciencia Política
Universitat Oberta de Catalunya
Ignasi Beltrán de Heredia Ruiz
Profesor de Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social en Estudios de Derecho y Ciencia Política de la Universitat Oberta de Catalunya
Josep Capdeferro Pla
Profesor lector de Historia del Derecho en Universitat Pompeu Fabra
Ana María Delgado García
Catedrática de Derecho Financiero y Tributario en Universitat Oberta de Catalunya
Miguel Gómez
Profesor Titular de Derecho Civil en Universidad de La Laguna
Lerdys S. Heredia Sánchez
Profesora Asociada de Derecho Internacional Privado en Universidad Miguel Hernández de Elche
Patricia Hernández-Hidalgo
Profesora de Criminología en los Estudios de Derecho y Ciencia Política de la Universitat Oberta de Catalunya
Carmen María Lázaro Palau
Profesora colaboradora Universidad Internacional de Catalunya
Ana María Lópaz Pérez
Profesora Titular de Derecho Financiero y Tributario en Florida Universitaria
Sara Moreno Tejada
Profesora Titular de Historia del Derecho y de las Instituciones en Universidad Miguel Hernández de Elche
María Luisa Muñoz Paredes
Profesora Titular de Derecho Mercantil en Universidad de Oviedo
Rafael Oliver Cuello
Profesor Consultor de Fiscalidad en Universitat Oberta de Catalunya
Alfonso Ortega Giménez
Profesor Colaborador de Derecho Internacional Privado en Universidad Miguel Hernández de Elche
José Antonio Pérez Juan
Profesor Titular de Historia del Derecho y de las Instituciones en Universidad Miguel Hernández de Elche
Francisco Pertíñez Vílchez
Profesor Titular Derecho Civil en Universidad de Granada
José Luis Rey Pérez
Profesor Propio de Filosofía del Derecho en Universidad Pontificia Comillas – ICADE
Mª Isabel Ribes Moreno
Profesora Departamento Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social en Universidad de Cádiz
Irene Rovira Ferrer
Profesora de Derecho Financiero y Tributario en Universitat Oberta de Catalunya
Marc Vilalta Reixach
Profesor de Derecho Administrativo en los Estudios de Derecho y Ciencia Política de la Universitat Oberta de Catalunya
Newsletter
Subscriu-te a la nostra newsletter i estaràs al dia de totes les novetats de Huygens Editorial.
Gracies!
A partir d'ara aniràs reebent les nostres novetats al teu e-mail.
En Huygens Editorial
C/ Casanova 32, local - 08011 Barcelona